Regulamin świadczenia usług drukarskich przez
4Druk Artur Myszka
ul. Portowa 18, 44-100 Gliwice
1. Postanowienia ogólne:
- Regulamin określa zasady korzystania z usług 4Druk Artur Myszka
- Postanowienia tego Regulaminu stanowią nierozerwalną część umowy/ zlecenia/ zamówienia, a jej podpisanie oznacza akceptację Regulaminu.
2. Przyjęcie zlecenia/realizacja:
- Przy składaniu zamówienia Klient zobowiązany jest do podania wszystkich danych znajdujących się w formularzu zamówienia. Złożenie tych dokumentów stanowi warunek przyjęcia zamówienia do realizacji.
3. Realizacja zlecenia:
- Realizacja zamówienia nastąpi po dostarczeniu kompletnych materiałów do druku. Materiały te powinny być przygotowane według specyfikacji, którą klient może znaleźć na naszej stronie internetowej, lub w przypadku zlecenia przygotowania projektów przez 4DRUK potwierdzenie ich poprawności.
- W przypadku dostarczenia przez Zamawiającego projektu w postaci plików edytowalnych, Drukarnia przygotuje materiał do druku i przekaże Klientowi do jego akceptacji. Koszt przygotowania do druku będzie doliczony do wartości zlecenia.
- Ważnym warunkiem przekazywanego materiału jest wzór lub/i szczegółowe informacje dotyczące charakteru i przedmiotu usługi. W przypadku braku wzorca kolorystycznego 4DRUK nie ponosi odpowiedzialności za uzyskane barwy druku. Nie dokonuje także korekt w treści materiałów przesłanych przez Klienta.
- W razie druku na materiale Klienta dostarczenie go do siedziby firmy na ul. Portową 18, 44-100 Gliwice w dni robocze w godzinach od 8:00 – 16:00. Termin realizacji naliczany jest od kolejnego dnia roboczego od daty powierzenia materiału.
- Drukarnia nie odpowiada za opóźnienia w dostarczaniu materiałów do druku wynikające z okoliczności leżących po stronie Zamawiającego w stosunku do ustalonego terminu.
- Dostarczenie materiałów do druku niekompletnych lub wadliwych upoważnia Usługodawcę do wydłużenia terminu odbioru.
- Warunkiem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest również pokrycie wartości faktury, chyba, że strony postanowią inaczej.
- Zamawiający ponosi wyłączną odpowiedzialność za rodzaj, jakość, treść oraz skutki ewentualnej wadliwości dostarczonych materiałów do druku, a Drukarnia odpowiada za jakość materiału użytego do realizacji usługi (art. 641 kodeksu cywilnego), chyba, że jest to materiał powierzony przez klienta. W przypadku zlecenia na druk na szkle hartowanym/niehartowanym powierzonym/niepowierzonym Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia mechaniczne materiału.
- Drukarnia zobowiązana jest poinformować Klienta o mogącej wystąpić zmianie terminu realizacji wynikającej z przeszkód technicznych typu awaria, zwłoka w dostawie surowców, brak dostawy mediów oraz innych niezależnych od Wykonawcy przyczyn. W takim przypadku Wykonawca nie jest odpowiedzialny za opóźnienie w wykonaniu zlecenia.
- Drukarnia zastrzega sobie prawo odstąpienia od realizacji zamówienia jeśli Klient nie spełnił zobowiązań związanych z wymogami technicznymi materiałów dostarczonych do 4Druk Artur Myszka lub wprowadził zmiany dotyczące projektu, które uniemożliwiają Wykonawcy wywiązanie się z czasu wykonania zlecenia określonego w zamówieniu.
- W sytuacji, o której mowa w poprzedzających punktach 4DRUK jest upoważniony alternatywnie:
- do odstąpienia od zamówienia/zlecenia bez wyznaczenia dodatkowego terminu do wykonania, z prawem żądania wynagrodzenia za wykonane prace (art. 639 kc);
- do żądania od Zamawiającego wyrażenia zgody na podwyższenie ceny lub wydłużenie terminu wykonania w granicach niezbędnych do utrzymania harmonogramu wykonania innych zamówień, pod rygorem odstąpienia od zlecenia w przypadku nie wyrażenia zgody przez Zamawiającego.
- Zamawiający w przypadku druku na materiale własnym powyżej 20m2 zobowiązany jest do dostarczenia 10% materiału w zapasie, który zostanie zwrócony w razie niewykorzystania. Istnieje możliwość dostarczenia nominalnej ilości, lecz pod ryzykiem niezrealizowania pełnego zlecenia.
- Drukarnia dopuszcza możliwość wykonania próby druku na życzenie klienta. W takim przypadku przedstawiciel zobowiązany jest do pisemnego zaakceptowania druku.
Drukarnia zobowiązana jest do powiadomienia Klienta, w ustalonym przez obie strony czasie, o terminie próby druku.
4. Płatności
- Dokonanie płatności możliwe jest w następujący sposób:
- gotówką przy odbiorze zamówienia,
- przelewem na konto
- Przy dużych nakładach lub nietypowych zleceniach istnieje możliwość negocjacji cen.
5. Dostawa
- Istnieją następujące możliwości dostarczenia zamówienia:
- transportem własnym Drukarni,
- firmą kurierską,
- samodzielny odbiór przez zamawiającego.
- W przypadku dowozu do Zamawiającego (transportem własnym jak i za pośrednictwem firmy kurierskiej) koszt dowozu jest doliczany do kosztu zamówienia.
- Przy odbiorze zamówienia dostarczanego osobiście przez Drukarnię należy koniecznie sprawdzić kompletność oraz stan przesyłki. W razie jej ewentualnego uszkodzenia natychmiast zawiadomić 4DRUK, a reklamacje zgłaszać pisemnie w formie protokołu reklamacyjnego sporządzonego w udziałem przedstawiciela Drukarni, pod rygorem nieważności.
- W przypadku ewentualnych uszkodzeń przedmiotu zamówienia podczas transportu przez zewnętrzną firmę (firma kurierska) Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności. W tym przypadku odpowiedzialność ponosi firma zewnętrzna (art. 429 kc).
6. Warunki reklamacji:
- Złożenie reklamacji nie wstrzymuje obowiązku zapłaty wynagrodzenia.
- Zamówienia i reklamacje mogą być składane tylko w formie pisemnej:
- drogą e-mail: biuro@4druk.com.pl.
- osobiście lub listownie na adres: Portowa 18, 44-100 Gliwice
- Reklamacji podlega towar niezgodny z zamówieniem lub uszkodzony. Wady części zamówienia nie uprawniają do reklamacji całości zamówienia.
- Klient powinien dostarczyć wadliwy produkt, którego reklamacja dotyczy w ilości podanej w piśmie reklamacyjnym, gdyż stanowi to podstawę do rozpoczęcia procesu reklamacyjnego.
- W przypadku istnienia wad powstałych z winy Usługodawcy zobowiązuje się ona wykonać zlecenie poprawnie po uzgodnieniu wszystkich szczegółów dotyczących reklamacji z Zamawiającym chyba, że strony ustaliły inaczej. Drukarnia nie odpowiada za wady powstałe z winy Zamawiającego (np. w skutek przesłania źle przygotowanych materiałów), a także za wady wynikające wyłącznie z jakości materiału dostarczonego przez Zamawiającego lub osobę trzecią. Zamawiający ma prawo do zgłoszenia reklamacji ilościowej jak i jakościowej po dokonaniu odbioru przedmiotu zamówienia. Reklamacja powinna być doręczona Usługodawcy na piśmie, pod rygorem utraty praw wynikających z rękojmi w terminie. Reklamacje dotyczące jakości druku należy złożyć nie później niż 3 dni robocze od daty odbioru.
- Drukarnia zobowiązana jest ustosunkować się do reklamacji na piśmie w terminie 7 dni od jej otrzymania.
7. Zakres odpowiedzialności
- W przypadku nieterminowego lub niewłaściwego wykonania zamówienia/ zlecenia lub odstąpienia od zamówienia, odpowiedzialność Usługodawcy ograniczona jest do wysokości zaistniałej szkody i wartości przyjętego do wykonania zamówienia/zlecenia, oraz nie obejmuje pokrywania ewentualnych utraconych przez Zamawiającego korzyści.
- Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za:
- wydruk prac błędnie przygotowanych pod względem treści,
- wydruk prac błędnie przygotowanych pod względem technicznym, w przypadku braku korekt ze strony Usługodawcy,
- wydruk prac zaakceptowanych przez Zamawiającego a zawierających błędy techniczne lub treściowe,
- opóźnienia w czasie realizacji wynikające z terminu dostarczenia wymaganych dokumentów przez Zamawiającego,
- Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za reklamacje dotyczące przesyłek kurierskich lub za pośrednictwem Poczty Polskiej.